Pages

Total Pageviews

18 December 2011

Finally,kawan jugak yg dicari.. fffffffftt

Ni mcm biase biase kita dgr.. cinta yg trlampau hangat smpai hangitttt.. segalanya cintaaa.. MARVELOUS! sila tepuk tangan.. hr ni aku nk jd penipu.. sila maklum.. ni cite bl aku ade kekasih.. KEKASIH,bukan hnya tunang atau suami.. TETAPI kekasih.. biase ahhh kalau cite psal org lain,org kata ngumpat or mengata.. so,cite lahh pasal diri sndri.. cite ni aku punyaaaaa.. ya,tipu lg.. smbungan kt bawah ni pun stu pnipuan.. baca jika hnya rela ditipu.. wakakakakaka.. berbalik pada cite aku ade kekasih.. bukan calang calang kekasih tp ni yg jenis penyayang,jujur,baik ht,kacak bergaya,bnyak udit,ade srba serbi tutur lemah lmbut bl bcakap and lg stu ape dia,taff ahhh org kata.. wakakakaka.. oh! ade dia sbg kekasih ni buat aku tk pndang benda lain! rasa dunia ni mcm aku ngan dia yg punya.. org nak ckp apa pun lantakkan ahh! jnji aku bahagia.. setahun dua hdup disisi smemangnya bahagia,masa tu kwan kwan dah tkda makna.. segalanya diaaaaaaaaaaaaa! yeee,dia dah jd segalanya yg aku nak.. tp,biase ahh.. tkda benda yg kekal lama kat dunia ni kan? tp syg nya aku sdar hakikat tu bl sumanyaaa musnah.. bl ditinggalkan atas sbb aku sndri tk bape sureeee ah kan,mmg sakit ht.. nangis tk henti henti rasa cam slamanya nak mnyendiri,dia mmg tkda galang ganti.. tp dia dah pilih utk mati! mati dr dlm kmus hidup aku.. ape jeaa lg yg jd kpunyaan aku? aku tkda apa apa.. lbih lbih lg bahagia! pas suma nya jd duka,apa lg yg aku ada? finally,gi lari kt pangkuan kengkawan gak.. sooooooooo kalau sapa yg dah sedar awal awal tu bgus ahhh.. jgn nnt bru trhegeh hegeh nak ckp bodohnyaa aku! masa tu ape pun dah tk guna.. wakakakaakaka besttt entry nipu ni :DDDD

Sahabat bukan masa 'poket kopak' bla bla bla..

Sahabat bukanlah segala galanya tp segala galanya perlukan sahabat!
aku pelik and heran ni.. aku tkdelah nak harapkan balasan atau sbg nya.. bl susah mendekatkan diri tp bl snang menjauhkan diri.. mcm ni lah sahabat masa 'poket kopak'.. realiti org kt sekeliling kita dalam wktu sdar ataupun tk.. mengambil ksempatan atas ksempitan! ni cuma prkongsian tkda kena mgena dgn sapa sapa pun.. aku tknak org salah anggap dgn entry kali ni.. tp sbg mnusia yg ada ht and prasaan,aku brusaha utk memahami ht dan prasaan org lain lbih lbih lg sahabat aku,wlaupun aku sndri trpksa korbankan ht dan prasaan aku demi dorang.. mgkin ni situasi yg aku rasa skrang.. mungkinkah dipergunakan? atauuuuuuuu sebaliknyaa.. i dont think so.. k aku mengaku bkn snang kita nk dpt sahabat yg baik,jujur,ikhlas and sntiasa memahami.. dorang yg snggup susah senang! kita kena sdar sahabat bkan masa suka jeaa tp sahabat masa berduka jgak.. tu silapnya skrang.. lbih bnyk sahabat suka drpd duka.. aku rasa kalau kita tk mmpu nk memahami dan menyelami sikap dan sifat sahabat kita dr awal,kita tkkan dpt nikmati suatu knikmatan atas stu tiket prsahabatan dan mgkin tkkan pegi jauh.. kalau keadaan prsahabatan masa 'poket kopak' ni terussss jeaaa menjadi and tkda satu pun jalan kluar,aku sure and veryyyy suree yg satu institusi prsahabatan psti musnah and lingkup dgn mudah dan cepat.. haaa dah mcm bukak kedai dah nak lingkup bagai.. aku pn tkda lah sbaik and semantappp sahabat yg lain,tp etlis aku cuba elakkan dr sifat and prangai cenggini.. klauuu kita dpt cegah dr skrg,insyaAllah Allah suree akan prmudahkan segala urusan.. nmpak tk dah mcm satu penyakit nak kena cegah bagaiiiii.. tp ingt ahhh ape yg lbih pntingg dan utama dlm sesebuah prsahabatan adelah fktor kpercayaan,ikhlas and saling hormat pun ok jgak.. :D brulah rasa kwujudan kita as a friend dan bukan sebaliknya.. sooooooo ingat ingat ahh,sahabat bukan segalanya tp segalanya perlukan sahabat.. suma org prlukan sahabat yg baik hakikatnya.. shabat yg jujur adelah shabat yg tkkan menikam kita dr blakang sbaliknya shabat akan cuba mnjaga ht,jujur,ikhlas and salu bg nsihat yg terrrrbaek utk kitaa.. slain tu shabat akan mengingatkan kslahan yg pnah kita lakukan.. so forgive me.. :) muah!

17 December 2011

Sekarang aku nak kata ko hipokrit.. aku tk.. heh!

Kita mmg tk suka org hipokrit.. kita kata org tu ckp tk serupa bikin,org ni sembang lebih,action tk ade.. kita kata org sana menipu ckp tk suka tp senyum senyum.. org ni pembelot blakang kutuk dpan muka manis.. heh! kita mmg tk suka org hipokrit sbb kita rasa kita tk hipokrit langsung! kita rasa kita jujur habiss! tulah silap kita agaknye.. kita suka tunding jari kat org.. kita cr salah org merata,smpai terselak selak kain org tu kita buat.. kalau bleh nak kata org tu tk betul.. pdahal kadang kdang kita pun sama.. kita kata kita tk suka pakai cntik cntik la,nak biase biase jeaa.. natural.. org jd artis kita kutuk blakang,kita kata org tu cr glamour.. tapi dpan dpan mintak sain.. heh! kita tk hipokrit,mcm org yg kita kata tu kan? heh! hipokritnye post ni.. yek.. heh lagi.. :3

13 December 2011

Kawan dan Sahabat..

Dulu aku salu trtanya tnya ape perbezaan kawan dgn sahabat.. two similar words but come with different meaning,maybeee.. kalau nk ikut tafsiran aku,kawan ni bleh ditafsirkan sbg seseorang yg ada brsama kita dlm khidupan kita.. which is,dia sntiase ada masa kita happy ataupun sbg 'kawan enjoy' kita.. berbeza plak ngan sahabat.. bg aku,sahabat ni lg besar peranan dia sbb sahabat akan brsama sama kita dlm apa jua keadaan tk kira suka duka happy sedih dan segalanya lah kan.. itu yg bleh dinamakan SAHABAT.. nak jd seorang sahabat pn bukan mudah,pnah tk dgr ayat 'kawan gembira mudah dicari,kwan brduka trlalu susah nak jmpa' pnah dgr tk? and yess,dats is very exactly.. pd masa kita gmbira,kawanlah yg akan ada disisi.. tp,bl masa kita susah,sedih,hanya ada SAHABAT disisi.. tulah perbezaannya.. suma org bleh jd kawan,tp hnya seseparuh jea yg bleh jd sahabat.. kawan hnya akan mngutuk ksalahan yg tlah kita lakukan tp sahabat akan mnyedarkan kita dr kesalahan yg tlah kita buat and gigih mmberi sokongan dan dorongan utk kita brubah ke arah yg lbih baik.. kwn bleh mnjadi seseorang yg hipokrit dgn berkata segala tindakan kita adalah btul tp sbenarnya apa yg kita lakukan jelas jelas salah.. pastu sahabat plak akan mnegur kita yg salah supaya kita prbaiki kelemahan dan tk mngulangi ksalahan yg sama lg.. trlalu besar mkna sahabat dan trlalu susah nak cr seorang sahabat yg btul btul ikhlas utk brsahabat dgn kita.. sbb,sahabat akan brsama dgn kita selamanya.. yg ade skrg ni cuma kawan,hanyalah kawan.. kawan yg hnya utk sementara.. aku brsyukur dgn kawan yg aku ade skrg ni.. iloveyouuu <3

IKHLASKAH KITA DALAM PERSAHABATAN..

Salam Mysahabat...
Mengukur nilai persahabatan nampak mudah tetapi hakikatnya ia bukanlah boleh dilakukan sehari dua.. Maklumlah hati manusia berubah  ubah.. Hari ni dia memang kawan kita kerana mungkin sependapat,banyak persamaan,minat pun sama tapi bl dah lama kenal baru tersua cacat cela.. Ditakdirkan kawan yang selama ini kita anggap sangat memahami tapi tibat iba berubah sikap kerana sikap kita yang kurang menyenangkan hatinya,sanggup ke melerai ikatan persahabatan krn kesilapan yang kekadang cuma remeh-temeh? Adakah kerana menyedari bahawa kawan kita pula punya kekurangan yang kadangkala sukar diterima akal,haruskah kita menjauhkan diri darinya.. Adakah persahabatan itu hanya boleh dibina semata mata kerana kita sekepala.. Sebelum menilai sejauh mana kawan yang selama ini di anggap kawan kita itu benar-benar jujur dalam persahabatan, tanyalah diri sejauh mana kita ikhlas bersahabat dengan orang lain.Jika kita memang benar2 ikhlas berkawan tetapi kawan kita pula tak tahu menhargai keikhlasan kita,memanglah hati pedih rasanya.. Tapi sekurang kurangnya kita taklah mencemarkan nilai persahabatan dengan menguburkan persahabatan yang dibina sekian lama semata mata silap teman yang mungkin tak sebesar mana.. Ikhlasnya persahabatan tak ternilai dengan benda termahal sekali pun di dunia ini…dan percayalah erti persahatan yang paling bermakna akan hanya terbina atas keikhlasan yang tak berbelah bagi.. Jangan hanya setakat tahu berkata kata bila berkawan kerana kata kata takkan bermakna jika dibiarkan kata kata itu begitu sahaja..tanya hati dan diri masing masing..adakah kita ikhlas bila berkawan atau kawan hanyalah dipanggil kawan sahaja.. :')

Zaman dah brubah.. minda dan cara fikiran generasi pun dah berbeza.. sejarah pun akan berubah.. sesiapa yg enggan berubah,mungkin dia diubah :')

11 December 2011

Rahsia di sebalik tahi lalat :D

Hahaha hai.. jom layan benda yang awesome sikit :D

bibir atas kanan=banyak rezeki, pandai
bibir atas kiri=ramai kawan, baik hati
bibir bawah kanan=disegani orang, ramai yg suka
bibir bawah kiri=pandai bicara, tak mudah kalah
leher kanan=cerdas, jujur, berani menderita
leher kiri=cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan
leher di tengah=tercapai cita-cita
biji mata kanan=suka serong dan pembohong
biji mata kiri=pembohong tetapi baik hati
hujung mata kanan=baik hati, sopan santun, cerdas
hujung mata kiri=baik budi, murah rezeki

punggung kanan=agak mengalami kesulitan
punggung kiri=malas dan suka duduk
betis kanan=suka berhibur, boros
betis kiri=rajin,tidak suka menganggur
lutut kanan=bersikap tidak peduli dan tak mahu berusaha
lutut kiri=kurang kuat berusaha
kepala sebelah kanan=terkabul cita-cita
kepala sebelah kiri=sering menemui kesusahan
kepala sebelah belakang=jujur, sabar dan tekun
kening kanan=cerdas dan cekap
kening kiri=cerdas, sopan santun
tengah kening=keras hati, berani segala hal
hujung mulut kanan=kecil rezeki, tak mudah kalah
hujung mulut kiri=suka berpoya-poya

ketiak kanan=dapat menyimpan rahsia
ketiak kiri=jujur, banyak yang cinta
pergelangan kaki kanan=suka berpergian (keluar rumah)
pergelangan kaki kiri=kehendak kuat
batang hidung=banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
pada hidung=banyak rezeki
dagu bawah kanan=jujur dan baik hati
dagu bawah kiri=bijak sana dan berbudi luhur

tumit kanan=jujur dan banyak kawan
tumit kiri=baik budi
alis kanan=suka menolong, baik hati
alis kiri=ramai yang suka
pangkal peha kanan=kemahuan kuat
pangkal peha kiri=suka kerja apa pun
telapak kaki kanan=tak mudah mengeluh
jari kaki kanan=suka menolong
jari kaki kiri=berbudi, suka berbuat baik
bahu kanan=cermat dlm membuat keputusan, banyak tanggungan
bahu kiri=suka kerja keras, banyak tanggungjawab

lengan kanan=setia dan taat pada atasan
lengan kiri=menepati janji dan rajin
pipi kanan=ramai teman
tengah-tengah pipi kanan=ramai yg suka
tengah-tengah pipi kiri=ramai teman
ubun-ubun=kurang jujur
pusat=cerdas, tangkas, tekun
pusat bahagian kanan=sejahtera dalam hidup
pusat bahagian kiri=beroleh kemuliaan
pinggang kanan=sayang pada pasangan hidup
pinggang kiri=disayang pasangan hidup
dada kanan=dapat mengatasi masalah
dada kiri=berani, jujur dan sabar

telapak kaki kanan=tidak mudah mengeluh
telapak kaki kiri=baik budi pekertinya
siku tangan kanan=kuat ingin memiliki kekayaan
siku tangan kiri=baik hati, suka menolong
jari tangan kanan=serba beroleh keuntungan
jari tangan kiri=serba baik bekerja
jari telapak tangan kanan=banyak rezeki tapi boros
jari telapak tangan kiri=banyak rezeki dan cermat

pergelangan tangan kanan=boros, suka bersukaria
pergelangan tangan kiri=dapat berpangkat
perut bawah kanan=banyak rezeki, suka memberi maaf
perut bawah kiri=baik hati, tenang hidupnya
sudut mata kanan dalam=disayang suami atau isteri
sudut mata kiri dalam=tidak mudah dilupakan pasangan
sudut mata kanan luar=baik budi, ramai yg cinta
pelipis kiri=murah rezeki, dpt jadi kaya
pelipis kanan=serba berhasil dalam usaha
kelopak mata kanan atas=baik hati, ramah, berjaya
kelopak mata kiri atas=baik budi, ramai yg suka
kelopak mata kanan bawah=agak malas
kelopak mata kiri bawah=agak bodoh, kurang bijaksana

So korg yg mana satu? cecite :D byee :*

13 ALASAN TIPIKAL WANITA YANG ENGGAN BERTUDUNG :)

Antara alasan-alasan yang sering dikaitkan oleh wanita masa kini yang enggan menutup aurat ketika dinasihati oleh rakan-rakan berlandaskan ajaran Islam ialah :-
1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.
2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia”. Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, ” pakai tudung tak mestinya baik..bla…bla…bla…”
3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.
4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?
5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?
6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.
7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?
8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.
9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.
10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?
11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.
12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.
13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.
“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”
There was an error in this gadget